Jak się odnaleźć w metodach wczesnego czytania?

Jak się odnaleźć w metodach wczesnego czytania?

Czasem mam wrażenie, że sposobów na naukę czytania jest tak wiele, że rodzice mają kłopot żeby się w tym wszystkim rozeznać. Koniec końców, zapada decyzja o tym, że kilka literek – tak – może się maluch nauczyć, ale już całą resztę związaną z nauką czytania zostawiam przedszkolu i szkole. (więcej…)

70 ciekawych pytań, zamiast nudnego: „Jak było w szkole?”

70 ciekawych pytań, zamiast nudnego: „Jak było w szkole?”

70 pytań do dziecka, zamiast nudnych: Jak było dzisiaj w szkole? Jak było w przedszkolu?

Co słyszymy, zadając zbyt ogólne pytania? Nie wiem, nie pamiętam, później ci powiem.

To pytania i odpowiedzi, które odbijają się echem (i to głuchym) w szkolnych ławach, murach i na boiskach. Nie zapominajmy o parkingach, autobusach, drodze do domu z przedszkola.
(więcej…)

Jak kolejność urodzenia wpływa na zachowanie dzieci i dorosłych?

Jak kolejność urodzenia wpływa na zachowanie dzieci i dorosłych?

Jedynacy są egoistami, najstarsi są najmądrzejsi, ale mało kreatywni. Środkowi to urodzeni dyplomaci, ale zazdrośni. A najmłodsi to po prostu lekkoduchy. Niektóre stereotypy związane z kolejnością urodzenia, mają swoje podłoże w badaniach psychologicznych. Jednak prawda zależy od wielu dodatkowych czynników. (więcej…)